Skoda Oldtimer | 2014-06-23 11:15

Típustörténelem

Megpróbálunk egy jól összefogott cikket - sok-sok képpel -írni arról, hogy milyen típusok is voltak, miben különböztek, mi a történetük. Mindenki hozzáteszi a maga kis mondanivalóját, információját, és így talán egy olyan típustörténet lesz amit sehol nem találunk meg így egybegyűjtve!


1957. Octavia, Combi, Felicia: A púpos wartburg kortársai, klasszikus veteránok a keleti régióból. Az Octavia Combi változata is 3 ajtós! A Felicia kabrió pedig kapható volt hardtop kivitelben is! Mintha csak a mostani roadsterekről beszélgetnénk, és mindez 50 évvel ezelőtt, fecskefarok, kétszínű fényezés, ahogy kell! Szüleinktől, nagyszüleinktől több történetet is hallhatunk arról az időről, amikor még Budapesten is alig volt valakinek autója, de a tehetősebb színészek megengedhettek maguknak egy Feliciát, amit mindenki csodált, bármerre is járt. 

 



Skoda Octavia

Skoda Octavia Combi

Skoda Felicia

1964. 1000MB: A skoda gyár talán legnagyobb fejlesztésének eredménye és a  hosszasan használt motorblokk első állomása. Gyakorlatilag többszöri fejlesztés után ez a blokk került még a Fabia 1.4 MPI-kbe is. Az MB - Mlada Boleslav, a Škoda gyár helye az autó nevében is megjelenik. Az MBX a kétajtós, B oszlop nélküli különlegesség. 



Skoda 1000MB

Skoda 1000MB

Skoda 1000MBX

1969. S100, 110, 110R: Ma már bőven veterán korú autók, de némelyek még napi használatban. Családunk első autója is egy S100 volt, fehér, duplakörlámpás! A 110 egy kicsit tovább növelt hengerűrtaltalmú, a 110R pedig egy izzig-vérig kétajtós, keret nélküli ablakos, farmotoros, hátsókerék hajtású sportautó.



Skoda 100LS

Skoda S100

Skoda 110R

1976. 105, 120: Ezek az autók népesítették be hazánk útjait a 80-as években. Az elsőgenerációs autók még keskenyfutósak voltak, fém dísztárcsa került a kerekekre, sokkal több krómos díszítés volt rajtuk.  A coupé sprotosságát a Garde volt hivatott továbbvinni. 



Skoda 105L

Skoda 105GL

Skoda Garde

1984. 105, 120, 125, 130, 135, 136, Rapid: Egy erős ráncfelvarrásnak neveznék manapság ezt a modellváltást, de a felszín alatt is korszerűsödött a technika egy kicsit. Szélesebbek lettek a futóművek, változott a rugózás és lengéscsillapítás, folyamatosan fejődott a karburátor. A gyártás vége felé megjelentek az alumínium hengerfejes motorok, sőt volt olyan amelyik injektort és katalizátort is kapott.



Skoda 130

Skoda 120 Five

Skoda Rapid130

1990. Favorit,  Forman és Pickup: Az első korszerűnek tekintett orrmotoros típus, amely megalapozta a gyár későbbi sikereit és felhívta magára a Volkswagen csoport figyelmét.



Skoda Favorit

Skoda Forman

Skoda Pick-Up