CsDani | 2014-07-09 15:53

Váltó, hogyan és miként...

Többször felmerül a kérdés, hogy hogyan függnek össze a végáttételek, a differenciálművek, a váltóházak, a rögzítési pontok, a gumibakok... Erre próbálok meg rávilágítani.


Kezdjük azzal, hogy hány féle váltó került ki a gyárból (széria autókban):



- s100-as(1000MB, meg a korai 105-120-asok is ezt kapták)
lengőtokos,
4 fokozatú,
4.44-es végáttétel,
nagycsapos
áttételek: 1-3.8 - 2-2.12 - 3-1.41 - 4-0.96 - R-3.27



-120-as(105-ös, 120-as is ezt kapta)
lengőtokos,
4 fokozatú,
4.22-es végáttétel
áttételek: 1-3.8 - 2-2.12 - 3-1.41 - 4-0.96 - R-3.27



-Garde (Rapid /azaz a 120 motorral szereltek/ is ezt kapták)
szárazféltengelyes,
4 fokozaú,
4.22-es végáttétel
áttételek: 1-3.8 - 2-2.12 - 3-1.41 - 4-0.96 - R-3.27



-120LE (csak a 120LE tipus kapta, bár élőben szeritem még senki nem látott ilyet)
lengőtokos,
4 fokozatú
3.9-es végáttétel
áttételek: 1-3.8 - 2-2.12 - 3-1.41 - 4-0.93 - R-3.27



-120GLS(a vége felé volt 120L-ben is és talán 125L-ben is)
lengőtokos
5 fokozatú
4.2-es végáttétel,
áttételek: 1-3.8 - 2-2.12 - 3-1.41 - 4-1.08 - 5-0.83 - R-3.27



-130-as(a Rapid130-135-136-is ezt a váltót kapta)
szárazféltengelyes
5 fokozatú
3.9-es végáttétel
áttételek: 1-3.8 - 2-2.12 - 3-1.41 - 4-1.08 - 5-0.83 - R-3.27



-135GLi(Rapid135i és 120LX is ezt a fajtát kapta.)
szárazféltengelyes
5 fokozatú
4.22-es végáttétel
áttételek: 1-3.8 - 2-2.12 - 3-1.41 - 4-1.08 - 5-0.83 - R-3.27

 


Egy összefoglaló táblázat az áttételi arányokról :